Akuta fel

Akuta fel som kan skada din lägenhet eller fastigheten ska anmälas till FSS Fastighetservice AB,

Telefon: 08-657 90 90 helgfria vardagar mellan 08.00-16.00 (därefter till jour, se nedan). Observera att du själv blir betalningsansvarig om du anlitar FSS Fastighetservice AB eller jouren för ”egna fel”.

Mail: felanmalan@fss.se  eller Hemsida: www.fss.se

Jouranmälan telefon övrig tid: 08-18 70 00.

Uppge alltid ditt namn, lägenhetsnummer, adress och felets art.

Bredband, Internet, TV och Telefon

Föreningen har dessa tjänster via Ownit.
Förfrågningar och felanmälningar via telefon:
Vardagar 08:00-20:00
Helger 10:00-18:00
08-525 07 300

Det går också bra att gå in på ownit.se/Kundservice/Kontakta Oss.

På Ownit.se Kan du också logga in på Mina sidor och öppna ett supportärende.

Vitvaror

Vid fel på vitvaror anmäler du det själv direkt till Siemens kundtjänst, 0771-11 22 77, mån-fre 8.00-19.00 eller http://www.siemens-home.se/kundservice.html på övrig tid.

Hiss

Vad ska man göra om hissen stannar? 

I några fall räcker det med att snabbt och enkelt kontrollera några saker för att få igång hissen igen.
Då sparar du kostnaderna för det som annars blir en felanmälan.

  1. Är stoppknappen aktiverad?
  2. Sitter det något föremål (tuggummi eller papper) och hindrar fotocellen?
  3. Finns det något föremål (skruv eller mynt) i dörröppningen som hindrar att dörren stängs?
  4. Är dörrarna ordentligt stängda på alla våningsplan?

Felanmälan av hissen görs till Kone, 020-72 20 20 öppet dygnet runt. Ange alltid namn, adress och felets art.