Akuta fel
Akuta fel som kan skada din lägenhet eller fastigheten ska anmälas till FSS Fastighetservice AB,
Telefon: 08-657 90 90 helgfria vardagar mellan 08.00-16.00 (därefter till jour, se nedan). Observera att du själv blir betalningsansvarig om du anlitar FSS Fastighetservice AB eller jouren för ”egna fel”.
Mail: felanmalan@fss.se eller Hemsida: www.fss.se
Jouranmälan telefon övrig tid: 08-18 70 00.
Uppge alltid ditt namn, lägenhetsnummer, adress och felets art.
Bredband, Internet, TV och Telefon
Föreningen har dessa tjänster via Ownit.
Förfrågningar och felanmälningar via telefon:
Vardagar 08:00-20:00
Helger 10:00-18:00
08-525 07 300
Det går också bra att gå in på ownit.se/Kundservice/Kontakta Oss.
På Ownit.se Kan du också logga in på Mina sidor och öppna ett supportärende.
Vitvaror
Vid fel på vitvaror anmäler du det själv direkt till Siemens kundtjänst, 0771-11 22 77, mån-fre 8.00-19.00 eller http://www.siemens-home.se/kundservice.html på övrig tid.
Hiss
Vad ska man göra om hissen stannar?
I några fall räcker det med att snabbt och enkelt kontrollera några saker för att få igång hissen igen.
Då sparar du kostnaderna för det som annars blir en felanmälan.
- Är stoppknappen aktiverad?
- Sitter det något föremål (tuggummi eller papper) och hindrar fotocellen?
- Finns det något föremål (skruv eller mynt) i dörröppningen som hindrar att dörren stängs?
- Är dörrarna ordentligt stängda på alla våningsplan?
Felanmälan av hissen görs till Kone, 020-72 20 20 öppet dygnet runt. Ange alltid namn, adress och felets art.