Som bostadsrättsinnehavare har du ansvar för lägenhetens inre utrymmen enligt föreningens stadgar. Det betyder att du själv ansvarar för skötsel och underhåll av lägenheten.

Akuta fel

Akuta fel som kan skada din lägenhet eller fastigheten ska anmälas till FSS Fastighetservice AB, Telefon: 08-657 90 90 helgfria vardagar mellan 08.00-16.00 (därefter till jour, se nedan). Observera att du själv blir betalningsansvarig om du anlitar FSS Fastighetservice AB eller jouren för ”egna fel”.

Mail: [email protected] Hemsida: www.fss.se

Jouranmälan övrig tid: 08-18 70 00.

Uppge alltid ditt namn, lägenhetsnummer, adress och felets art.

Tv, telefon och data

Vid fel kontakta din egen leverantör av respektive tjänst eller
Sollentuna Energi, telefon: 08-623 88 00, [email protected].

Vitvaror

Vid fel på vitvaror anmäler du det själv direkt till Siemens kundtjänst, 0771-11 22 77, mån-fre 8.00-19.00 eller http://www.siemens-home.se/kundservice.html på övrig tid.

Hiss

Vad ska man göra om hissen stannar? 

I några fall räcker det med att snabbt och enkelt kontrollera några saker för att få igång hissen igen.
Då sparar du kostnaderna för det som annars blir en felanmälan.

  1. Är stoppknappen aktiverad?
  2. Sitter det något föremål (tuggummi eller papper) och hindrar fotocellen?
  3. Finns det något föremål (skruv eller mynt) i dörröppningen som hindrar att dörren stängs?
  4. Är dörrarna ordentligt stängda på alla våningsplan?

Felanmälan av hissen görs till Kone, 020-72 20 20 öppet dygnet runt. Ange alltid namn, adress och felets art.

Månadsavgift

Om avier för din månadsavgift inte stämmer eller förkommit, kontakta Österåkers Bostadsrättsförvaltning AB, 08-544 109 70 eller [email protected], se även http://www.obfab.se

 

Synpunkter efter inflyttning

Nedanstående formulär kan användas för att notera övriga synpunkter efter inflyttning. Du kan också skriva ut blanketten som du kan ladda ned med hjälp av länken nedan (02 Synpunkter och akuta fel). Synpunkterna ska vara inlämnad senast sex månader efter tillträdet. Fel som omfattas av garanti hanteras vid garantibesiktningen, se dokumentet Besiktningsförfarande & Synpunkter inför garantibesiktning i undermenyn Garantibesiktning.

Synpunkter efter inflyttning

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.